Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Conformiteit en garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Aansprakelijkheid
Artikel 15 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 16 – Betaling
Artikel 17 – Intellectueel eigendom
Artikel 18 – Klachtenregeling
Artikel 19 – Geschillen
Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik
    kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in
    de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat
    met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met
    betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings-
    en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of
    ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht,
    op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde
    reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om
    binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die
    producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in
    het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op
    afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken
    voor communicatie op afstand;
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan
    worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument
    en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  10. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
    Voorwaarden van de ondernemer.

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Spellen by Famke;
Pastoor Röselaersplein 16, Hoensbroek;

KvK-nummer: 78676258

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en
    bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van
    deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de
    ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan
    de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door
    de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat
    zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
    kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde
    lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
    bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
    moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft
    de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de
    betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door
    een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
    benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te
    worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen
    van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze
    algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te
    wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn
    deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
    diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
    de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie
    en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de
    overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven
    kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is
    wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod
    zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van verzending;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
      handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn
      waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
      kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand
      worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief
      voor het gebruikte communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja
      op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst,
      de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan
      controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de
      overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de
      wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan
      raadplegen; en
    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
      duurtransactie.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
    stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het
    voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van
    de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet
    door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web
    omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
    daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen
    of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al
    die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van
    de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager, meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
    het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
    ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
    uitvoering van de overeenkomst;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst
    een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  11. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
    van toepassing op de eerste levering.
  12. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden
    van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze
    bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de
    consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer
    bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product
    en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of
    gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product
    wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal
    hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze
    mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer
    retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
    duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is
    hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te
    maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen
    middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik
    te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen
    14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde
    zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
    verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet
    kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht
    resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een
    feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14
    dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
    richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de
    levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en
kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn van veertien dagen door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van digitale inhoud plaatsvindt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten goederen, indien:
    1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    2. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van goederen tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    3. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
    producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het
    herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het
    aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig
    specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften;
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
    verzegeling heeft verbroken.
  • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
    verbroken.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
    verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
    begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen
    van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
    waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.
    Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde
    prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft
    en:
    deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
    van de dag waarop de prijsverhoging ingaat
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij
    druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
    foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 12 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen
    aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
    redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van
    de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
    voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
    niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond
    van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2
    maanden na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
    Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking
    en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
    fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk
    voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele
    toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van
    het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt
    of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
    anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
    aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
    voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van
    de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij
    het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
    en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
    kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
    vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
    uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met
    een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
    indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
    uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
    bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het
    recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen
    recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen
    kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft
    de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de
    ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk,
    doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
    de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te
    stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze
    worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
    artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van
    een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Aansprakelijkheid

  1. De koper van het draaiboek en het pakket is zelf verantwoordelijk voor het verloop van de activiteit. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade of letsel in welke vorm dan ook, welke voortvloeit uit het gebruik van de draaiboeken of zaken uit het pakket. De consument is en blijft zelf verantwoordelijk voor de veiligheid tijdens het gebruik van het draaiboek en de zaken uit het pakket.
  2. Het gebruik van de zaken in het pakket dient alleen te gebeuren onder toezicht en onder verantwoording van een volwassene. De instructies voor gebruik staan beschreven in het draaiboek. Het gebruik gebeurt op eigen risico. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het gebruik het draaiboek of de zaken uit het pakket.
  3. De consument is zelf verantwoordelijk voor het verloop en succes van de activiteit.
  4. Behoudens opzet of grove opzet is de ondernemer niet aansprakelijk voor schade ontstaan door of als gevolg van gebruik van de geleverde goederen, (tijdens de uitvoering) van de diensten en / of digitale inhoud.
  5. De aansprakelijkheid van de ondernemer bij schade zoals omschreven in het vorige lid is beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag.
  6. In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is de ondernemer slechts aansprakelijk voor vervangende schadevergoeding, d.w.z. vergoeding van de waarde van de achterwege gebleven prestatie.
  7. De aansprakelijkheid van de ondernemer is daarom beperkt tot de vergoeding welke de ondernemer voor haar werkzaamheden, diensten, producten en/of digitale inhoud in het kader van de overeenkomst heeft ontvangen. Voor overeenkomsten die een langere doorlooptijd hebben dan zes maanden, geldt dat de aansprakelijkheid verder is beperkt tot maximaal de vergoeding over de laatste zes (6) maanden.
  8. De ondernemer mag de verplichting tot vergoeding van de schade verrekenen met de niet betaalde facturen en daaruit voortvloeiende rente en kosten.
  9. De ondernemer is, indien er sprake is van aansprakelijkheid, uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Voor andere directe, indirecte en/of gevolgschade dan door consument geleden directe vermogensschade is de ondernemer niet aansprakelijk.

 

Artikel 15 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
    daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
    van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
    bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
    zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
    bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
    bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
    bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde
    overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
    het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend
    voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn
    van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het
    geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn
    van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid
    zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 16 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan
    van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat
    de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
    wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar
    gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 17 – Intellectueel eigendom

Spellen By Famke behoudt de auteursrechten en alle overige rechten van intellectueel eigendom op de door haar geleverde
producten, draaiboeken en evenutele bijlagen. Het draaiboek mag puur en alleen door de consument voor eigen privé gebruik gebruikt worden. Kopiëren, delen aan derden, doorverkopen of doorsturen van het digitale draaiboek is niet toegestaan zonder uitdrukkelijke toestemming van
Spellen By Famke.

 

Artikel 18 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat
    de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen
    de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een
    indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat
    een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
    ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het
    Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
    ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of
    repareren.

 

Artikel 19 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van
    toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 20 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen
niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.